Jazzbląg logo

Maciej Obara Quartet

Maciej Obara

Maciej Obara, jeden z najbardziej obiecujących i interesujących artystów młodego pokolenia jazzowego w Polsce, jest muzykiem, który nieustannie generuje wyzwania i muzyczne propozycje, zarówno dla siebie, jak i dla współpracujących z nim muzyków. Absolwent Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w Instytucie Jazzu i Muzyki Rozrywkowej. Swoją karierę rozpoczął nagraniem pierwszej płyty zatytułowanej "Message from Ohayo" wraz z Maciejem Garbowskim (bass) i Krzysztofem Gradziukiem (perkusja). W późniejszym okresie istotny wpływ na kształt twórczości Macieja Obary miała jego współpraca z Tomaszem Stańko.

MACIEJ OBARA – saksofon altowy
GRZEGORZ TARWID – piano
MAX MUCHA – double bass
MICHAŁ MIŚKIEWICZ – bębny

Zbigniew Namysłowski Quintet

Zbigniew Namysłowski

Zbigniew Namysłowski jest jednym z najważniejszych saksofonistów jazzowej Europy i niezwykle znanym i popularnym muzykiem jazzowym. Multiinstrumentalista – z wykształcenia wiolonczelista, z wyboru puzonista, saksofonista altowy i sopranowy, flecista a także wyśmienity kompozytor i aranżer. Współpracował między innymi z Krzysztofem Komedą, Czesławem Niemenem, Michałem Urbaniakiem, Urszulą Dudziak i Leszkiem Możdżerem. Swoją przygodę z jazzem rozpoczął w 1957 r. w Klubie Studenckim Hybrydy, potem wystąpił na Festiwalu Muzyki Jazzowej w Sopocie. Początkowo fascynował go jazz tradycyjny – grał na puzonie w znanych polskich zespołach dixielandowych, był liderem grupy Modern Dixielanders. Potem odkrył jazz nowoczesny i rozpoczął karierę saksofonisty.  Zbigniew Namysłowski twórczością kompozytorską zajmuje się od lat 60. Jego dyskografia obejmuje ponad 30 autorskich płyt, z których wiele wydanych zostało za granicą. Takie albumy, jak "Winobranie", czy "Kuyaviak Goes Funky" stały się przebojami jazzowymi oraz zostały uznane przez magazyn "Jazz Forum" za płyty wszechczasów w polskim jazzie. Jego płyta "Lola" z 1964 roku to pierwsza płyta nagrana przez polskiego jazzmana, która ukazała się poza granicami Polski.

ZBIGNIEW NAMYSŁOWSKI - saksofon altowy, sopranino
JACEK NAMYSŁOWSKI - puzon
SŁAWOMIR JASKUŁKE - piano
ANDRZEJ ŚWIĘS - double bass
GRZEGORZ GRZYB - bębny

Piotr Baron / Kazimierz Jonkisz Quartet

PIOTR BARON

Piotr Baron

Bez wątpienia jeden z najważniejszych polskich saksofonistów i liderów polskiej muzyki jazzowej. W swojej ponad trzydziestoletniej karierze miał okazję współpracować na scenie i w nagraniowym studiu z tak ważnymi postaciami światowej sceny jazzowej jak Ray Charles, Wadada Leo Smith, Tomasz Stańko, Billy Harper, David Murray, Kevin Mahogany, Eddie Henderson, Jarosław Śmietana, Wojciech Karolak, Janusz Muniak, czy Jan Ptaszyn Wróblewski. Nagrał kilkadziesiąt płyt jako muzyk sesyjny, a także osiem albumów pod własnym nazwiskiem. Od dwóch dekad Piotr Baron jest nieprzerwanie wysoko notowany w corocznych ankietach "Jazz Top" magazynu Jazz Forum, zarówno jako jeden z czołowych tenorzystów i sopranistów, jak również w kategorii saksofonu altowego i barytonowego. Jego sukcesy na polu artystycznym zostały dostrzeżone i docenione przez grona zawodowe dowodem czego nich będą  nominacje do nagrody Fryderyków w 2000 i 2004 w kategorii Muzyk Roku i dla jego autorskich albumów „Bogurodzica” i „Sanctus, Sanctus, Sanctus” w kategorii Najlepsza Płyta Roku, odpowiednio 2000 i 2008 roku.

KAZIMIERZ JONKISZ

Kazimierz Jonkisz

Kazimierz Jonkisz naukę gry na perkusji rozpoczął w 1962 r. Już w wieku osiemnastu lat został laureatem festiwalu Jazz nad Odrą (1967). Z własnym zespołem debiutował na Jazz Jamboree w Warszawie w 1980 r. W tym samym roku nagrał swoją pierwszą autorską płytę „Tiri Taka”, z serii Polish Jazz. W dyskografii ma blisko siedemdziesiąt albumów. Współpracował z tuzami polskiej muzyki instrumentalnej, m.in ze Zbigniewem Namysłowskim, Tomaszem Stańką, Michałem Urbaniakiem, ale także z plejadą muzyków amerykańskich, jak choćby Eddie Henderson, Monty Waters, Larry Coryell, czy John Hicks. Kazimierz Jonkisz realizuje się również jako pedagog - Wykłada w Średniej Szkole Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Udziela swojej wiedzy na warsztatach muzycznych Drum Camp Poland w Kielcach, a także na cyklicznych warsztatach muzycznych w Puławach.

PIOTR BARON - sax
MICHAŁ TOKAJ - piano
WOJCIECH PULCYN - double bass
KAZIMIERZ JONKISZ - bębny

Młynarski plays Młynarski feat. Gaba Kulka

Młynarski plays Młynarski feat. Gaba Kulka

Zarówno album jak i koncerty projektu to subiektywne, świeże spojrzenie syna na fragment twórczości ojca oraz spotkanie wybitnej artystki, kompozytorki i wokalistki młodego pokolenia z poezją zaklętą w legendarnych piosenkach. Wojciech Młynarski kochał wielobarwność w muzyce, sztuce w życiu. Taki też jest obecny program zespołu. Wybitne interpretacje Gaby Kulki wsparte zespołem pod kierownictwem Jan Emila Młynarskiego to podróż przez muzyczne style i nastroje. Jest jazz, dancing, new wave i folk. Zespół w swoim programie dowodzi niezwykle silnego związku między tekstem i muzyką - relacji tak wyjątkowej w twórczości Wojciecha Młynarskiego i kompozytorów z nim współpracujących.

JAN EMIL MŁYNARSKI - vocal, drums
GABA KULKA - vocal
WOJCIECH TRACZYK - double bass
PIOTR ZABRODZKI - piano