Jazzbląg logo

JAN KONOP BIG BAND

Trąbki: Tomasz Grzegowski, Emil Miszk, Robert Bracki, Dawid Lipka, Jakub Domański.
Puzony: Paweł Niewiadomski, Artur Olewniczak, Maciej Stromski i Dawid Klahs.
Saksofony: Michał Jan Ciesielski, Aleksander Kamiński, Szymon Łukowski, Marcin Stefaniak, Łukasz Juźko.
Sekcja rytmiczna: Jakub Hajdun, Michał Zienkowski, Krzysztof Słomkowski, Sławomir Koryzno.

Jan Konop Big Band jest założoną z inicjatywy trójmiejskich muzyków orkiestrą, wykonującą oraz propagującą muzykę jazzową i bigbandową. Powstały na początku 2009 roku w Gdańsku zespół to najzdolniejsi studenci i absolwenci Wydziału Jazzu AM w Gdańsku, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu oraz Łodzi.

Liderem orkiestry jest Jan Konop, doświadczony muzyk, puzonista i dyrygent, dawniej członek orkiestr jazzowych: Big Band Gdańsk – Jerzego Partyki, Big Band Katowice –Zbigniewa Kalemby, Andrzeja Zubka, Teatru Rozrywki w Chorzowie, Big Bandu PSJ w Bydgoszczy, Big Warsaw Band, Kukla Band – Zygmunta Kukli oraz słynnego Alex Bandu Aleksandra Maliszewskiego.

Jan Konop Big Band składa się z sekcji dętej (4/5 trąbek, 4 puzony, 5 saksofonów) oraz sekcji rytmicznej (fortepian, gitara, kontrabas, perkusja). Wraz z zespołem często występowali zaproszeni soliści i wokaliści, m.in.: Jan „Ptaszyn” Wróblewski, Jarosław Śmietana, Wojciech Karolak, Adam Czerwiński, Maciej Sikała, Cezariusz Gadzina, Karen Edwards, Billy Neal, Z-Star, Peter Weiss, Ewa Bem, Ewa Uryga, Grażyna Łobaszewska czy Krystyna Prońko.

Orkiestra, poza współpracą z wybitnymi muzykami, może pochwalić się również serią nagród zdobytych na ogólnopolskich i międzynarodowych konkursach i festiwalach, m.in.:

- Grand Prix na XV Mezinárodním Hudebním Festivalu Česká/Decin Kamenice – 15.06.2014 – Czechy,
- Grand Prix na 16 Big Band Festiwalu w Nowym Tomyślu,
- I nagrodę na IV Big Band Festiwalu w Bydgoszczy,
- nagrody indywidualne dla najlepszego muzyka dla członków JK Big Bandu
(Paweł Niewiadomski – Nowy Tomyśl i Jakub Hajdun – Česká Kamenice/Decin – Czechy)

Jury „21st International Big Band Competition 2015 in Hoofddorp” (Holandia), wyselekcjonowało naszą orkiestrę do ścisłego finału, który odbył 30 maja 2015 r.

Muzyka którą gramy, to w większości swing, muzyka, którą rozpropagowały właśnie orkiestry jazzowe – big bandy.

MINIM EXPERIMENT

(Klub Muzyczny Mjazzga)

Kuba Wójcik - gitara
Kamil Piotrowicz - piano
Albert Karch - perkusja
Luca Curcio - kontrabas

Międzynarodowy projekt eksplorujący rejony jazzu, muzyki improwizowanej i awangardy, w duchu minimalistyczny, silnie zakorzeniony w kompozycji. Tworzą go utalentowani przedstawiciele młodego pokolenia jazzu europejskiego (absolwenci / studenci prestiżowego Rhythmic Music Conservatory w Kopenhadze i Akademii Muzycznej w Gdańsku), m.in. wybitny włoski kontrabasista Luca Curcio, współpracujący z takimi artystami jak Andy Sheppard, Jon Balke, Dado Moroni, Andrea Manzoni, Gavino Murgia i wielu innych.

Wszyscy członkowie zespołu to doświadczeni muzycy, liderzy grup i instrumentaliści towarzyszący innym wspaniałym muzykom. Wysoko cenieni i stawiani wśród najlepszych muzyków młodego pokolenia.

Jesienią tego roku zespół wydaje swoją debiutancką płytę, nakładem najprężniej rozwijającej się polskiej wytwórni jazzowej For-Tune Records. Z tej okazji przygotowywana jest trasa koncertowa obejmująca swym zasięgiem całą Polskę oraz Danię i Włochy.

  Kuba Wójcik - gitarzysta i kompozytor. Twórca wielu projektów jazzowych i awangardowych, m.in. N'ext Quintet, współtwórca Poleshift Project, współpracował z Cracow Improvisers Orchestra, oraz z Big Bandami Akademii Muzycznej w Gdańsku pod dyrekcją Leszka Kułakowskiego i Aleksandry Tomaszewskiej, z którymi występował m.in. na festiwalu Jazz Jantar i w Gratzu. Uczestnik międzynarodowego programu "You Me - Young Musicians play Europe", w ramach którego występował na Warsaw Summer Jazz Days, oraz razem z muzykami z Włoch i Holandii w Hadze. Stypendysta Marszałka Województwa Opolskiego, od najmłodszych lat nagradzany na licznych konkursach muzycznych. Absolwent Akademii Muzycznej w Gdańsku na kierunku Jazz i muzyka estradowa.

Kamil Piotrowicz - polski pianista, kompozytor. Twórca i lider zespołu Kamil Piotrowicz Quintet, Kamil Piotrowicz Sextet. Laureat wielu festiwali jazzowych, m. in. Jazz Nad Odrą (Nagroda Indywidualna za kompozycje), Krokus Jazz Festival (Grand Prix), Blue Note Jazz Competition (Grand Prix), Ogólnopolski Przegląd Zespołów Jazzowych i Bluesowych w Gdyni (Grand Prix) oraz wielu innych. Zadebiutował świetnie przyjętą płytą "Birth" wydaną w wytwórni Hevhetia w 2015 roku. Obecnie student III roku Akademii Muzycznej w Gdańsku w klasie kompozycji Profesora Leszka Kułakowskiego. Odbył 6 miesięczne stypendium w prestiżowym Rhythmic Music Conservatory w Kopenhadze.

Albert Karch - perkusista. Występował m.in. z Tomaszem Dąbrowskim, Aliną Mleczko, Albertem Begerem, Wojtkiem Jachną czy kwartetem Marka Malinowskiego, zespołem muzyki współczesnej Sort Hul Ensemble. Współtworzy zespół Into Interlude. Debiutancka płyta "Sundial" tria Jachna/Tarwid/Karch otrzymała tytuł płyty roku 2014 wg polish-blogspot. Wystepował na festiwalach w Polsce, Rosji, Anglii i Danii, w tym Jazz Jantar, Copenhagen Jazz Festival, JazzArt Festival. Pasjonat literatury i fortepianu, muzyki Bacha, romantycznej pieśni niemieckiej, Vinnie Colaiuty i Nat King Cole'a. Autor muzyki teatralnej do spektakli wystawianych m.in. w Teatrze Mazowieckim w Warszawie.

Luca Curcio - kontrabasista i kompozytor pochodzący z Włoch. Wszechstronny muzyk aktywnie zaangażowany w różne projekty muzyczne związane z improwizacją. Głeboko zakorzeniony w jazzowej tradycji, swoje studia zaczął w Konserwatorium w Turynie pod okiem Furio di Castri, Dado Moroni oraz Emanuele Cisi. W czasie swojej dotychczasowej muzycznej kariery poszukiwał różnych form ekspresji, by skupić się na współczesnym jazzie i radykalnej improwizacji. Przeprowadził się do Kopenhagi, by studiować na Rhythmic Music Conservatory. Od tego czasu gra intensywnie w całej Europie w prestiżowych klubach i na festiwalach we Włoszech, Szwajcarii, Francji, Hiszpanii, Niemczech, Belgii, Rosji, Anglii, Polsce i w Tunezji. Współpracował z takimi artystami jak: Andy Sheppard, Jon Balke, Dado Moroni, Andrea Manzoni, Gavino Murgia i wielu innych.

PIOTR WOJTASIK QUARTET

Piotr Wojtasik – trąbka
Viktor Tóth - saksofon
Michał Barański - kontrabas
Eric Allen - perkusja

Międzynarodowa formacja prowadzona przez jednego z najlepszych polskich trębaczy – Piotra Wojtasika stylistycznie oscyluje między neo-bopową tradycją jazzu okresu lat 60. ubiegłego wieku, elementami Etno i stylistyką free. Całość, oparta o kompozycje lidera, utrzymana jest w konwencji nowoczesnego mainstreamu.

Piotr Wojtasik Quartet jest zespołem bez instrumentu harmonicznego (trąbka, saksofon, perkusja, kontrabas). Brzmienie zespołu oparte jest zasadniczo na koncepcji lidera oraz indywidualnych cechach tworzących zespół muzyków. Sekcje rytmiczną tworzą jeden z najwybitniejszych polskich kontrabasistów - doświadczony instrumentalista Michał Barański i znakomity amerykański perkusista – Eric Allen. Frontline zespołu stanowi Piotr Wojtasik (trąbka) i nowa gwiazda saksofonu altowego z Węgier Viktor Tóth.

Piotr Wojtasik to artysta obsypywany nagrodami, otrzymał, m.in.: Fryderyka, Jazzowego Oscara, a także Mateusza Trójki. W rankingu magazynu "Jazz Forum" uznano go za najpopularniejszego polskiego jazzmana. Nagrywał i koncertował m.in. u boku takich gwiazd jazzu jak: Kenny Garrett, Billy Harper, Gary Bartz, Dave Liebman, Victor Lewis, Daniel Humier, Joachim Kuhn czy Michel Donato, a na polskim rynku współpracował m.in. z Janem "Ptaszynem" Wróblewskim, Henrykiem Miśkiewiczem, Andrzejem Jagodziński, Maciejem Sikałą, Lorą Szafran, Leszkiem Możdżerem, Piotrem Baronem.

Piotr Wojtasik jest absolwentem Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach, wykładowcą macierzystej uczelni, jak również Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, prowadzi także warsztaty muzyczne. Zadebiutował na festiwalu Jazz Jamboree w 1988 roku wraz z zespołem New Presentation, z którym to też zarejestrował pierwszy materiał. Ostatnią z dotychczasowych płyt w jego solowym dorobku jest album "Old Land", który ukazał się w 2013 roku. Na tej płycie jazz przeplata się z muzyką świata, a u boku lidera pojawiają się legendy - Billy Hart, Kirk Ligtsey, Essiet Okon Essiet i inni.

Viktor Tóth - Viktor Tóth jest jedną z najbardziej wszechstronnych postaci węgierskiego jazzu. Poprzez swoją muzykę Tóth wyraża siebie jako hałaśliwy wirtuoz post-bop (np. w Toth Viktor Tercett), ale również jako duchowy przewodnik, jak to robi w zespole Arura Trio. Tak wypowiadała się o nim prasa recenzując jego album z 2007 roku „Climbing with Mountains”, który tym samym został ogłoszony najlepszym albumem tego roku. Jego najnowsza płyta „The Present” zdobyła nagrodę dla najlepszej płyty roku 2014. Viktor Tóth został otrzymał tytuł najlepszego jazzmana w roku 2010 oraz w roku 2015. Mimo tych wszystkich wyróżnień, wciąż postrzega siebie jako artystę poszukującego prawdy, a w swoich muzycznych przedsięwzięciach, harmonii z otaczającym światem. Współpracuje ze znakomitymi artystami, m.in.: Hamid Drake (perkusja), Henry Franklin (bas), William Parker (bas) John Betsch (perkusja) Piotr Wojtasik (trąbka) and Mihaly Dresch (saksofon). Ta współpraca umożliwiła mu dojrzeć muzycznie. Jego ekspresja muzyczna jest dynamiczna a zarazem wrażliwa i subtelna. Występował na najważniejszych jazzowych festiwalach w Europie i w Stanach Zjednoczonych. Prowadzi swój zespół „Tóth Viktor Tercett”, jest kompozytorem, producentem muzycznym (taniec współczesny), kolekcjonuje muzykę ludową. Ciągle się rozwija, w coraz to nowych kierunkach.

Michał Barański - studiował na Wydziale Jazzu Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie prof. Jacka Niedzieli. W czasie studiów założył wraz z pianistą Pawłem Kaczmarczykiem formację K/B/D trio z którą zdobył wiele nagród na festiwalach i konkursach jazzowych m.in nagroda Grand Prix na 40 Festiwalu Jazz nad Odrą we Wrocławiu, Aniołek Jazzowy na Bielskiej Zadymce Jazzowej w 2005 roku. Otrzymał również nagrodę indywidualną „Swingujący Kruk” na III Hot Jazz Spring w Częstochowie. Bardzo szybko, gdyż już w trakcie studiów rozpoczął współpracę jako sideman z wieloma wybitnymi artystami polskiej i światowej sceny takimi jak: Bennie Maupin, Nigel Kennedy, Dan Tepfer, Atma Anur, Tomasz Stańko, Zbigniew Namysłowski, Piotr Wojtasik, Marcin Wasilewski, Michał Urbaniak, Aga Zaryan, Janusz Muniak, Urszula Dudziak, Kuba Badach, Ewa Bem, Mieczysław Szcześniak, Dorota Miśkiewicz, Anna Serafińska, Jose Torres, David Doruzka, Carmen Moreno, Grzech Piotrowski, Piotr Baron, Mate.O, zespoły Afromental, New LifeM., TGD i wiele innych.

Jest laureatem dwóch nagród Akademii Fonograficznej „Fryderyk” za udział w albumie „Umiera Piękno” Agi Zaryan w kategorii muzyka poetycka oraz za album „Assymetry” Zbigniewa Namysłowskiego w kategorii najlepszy album - muzyka jazzowa. W 2008 roku został wybrany przez czytelników Jazz Forum najlepszym kontrabasistą roku. Od października 2012 jest wykładowcą na Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w Instytucie Jazzu w klasie kontrabasu i gitary basowej.

Eric Allen - perkusista jazzowy. Rodowity Nowojorczyk, studiował sztukę wykonywania jazzu i teorię muzyki w Lee Oddis Bass III przy Duke Ellington School For The Performing Arts w Waszyngtonie. Uczył się w klasie z tak wybitnymi kolegami jak: trębacz Wallace Roney czy basista Clarence Seay. Gdy grał w miejscowym klubie Blues Alley w D.C. odkrył go wielki jazzman Illinois Jacquet. Dzięki rekomendacji IIIinoisa Eric zagrał z wielkim jazzmanem Lionelem Hamptonem.

Następnie swoją ścieżkę muzyczną połączył z takimi gwiazdami jak: Slam Steward, Archie Shepp, Jon Hendricks, Wallace Roney i innymi. Występował na wielu scenach świata m.in. w Nowym Jorku, Lagos, Nigerii, Rzymie, Madrycie, Montreux, Barcelonie, Warszawie, Gdyni, Mediolanie, Tokio, Genewie, Zurichu, Paryżu, Marysylii, Lyonie, Sztokholmie, Salzburgu, Wiedniu, Valettcie, Malcie.

"CELULOID" MAREK NAPIÓRKOWSKI & ARTUR LESICKI feat. DOROTA MIŚKIEWICZ

Marek Napiórkowski - gitara
Artur Lesicki - gitara
Dorota Miśkiewicz - wokal

Nowa płyta gitarzystów to hołd dla najpiękniejszych melodii napisanych przez polskich kompozytorów muzyki  filmowej. Zjawiskowe tematy z niezapomnianych obrazów jeszcze nigdy nie brzmiały tak szlachetnie.

Marek Napiórkowski i Artur Lesicki - czołowi polscy gitarzyści jazzowi, a także przyjaciele od lat dzieciństwa - po raz pierwszy w karierze nagrali płytę w duecie, formule wymarzonej, by w pełni ukazać ich wirtuozerię, a jednocześnie wydobyć to, co najpiękniejsze w muzyce Krzysztofa Komedy, Wojciecha Kilara, Andrzeja Kurylewicza, Andrzeja Korzyńskiego i Jerzego "Dudusia" Matuszkiewicza. Zestaw ponadczasowych kompozycji polskich mistrzów muzyki filmowej uzupełniają premierowe, autorskie utwory gitarzystów, utrzymane w klimacie, który najlepiej oddaje tytuł albumu: „Celuloid”.

„Celuloid” – choć nawiązuje do czasów, gdy wspaniałe polskie filmy powstawały głównie na taśmie czarno-białej – skrzy się kolorami. Większość partii zostało zarejestrowanych w całości na żywo z użyciem gitar akustycznych i klasycznych, zbudowanych przez najlepszych lutników na świecie. W nagraniach  słychać też frapujące dźwięki gitary dwunastostrunowej, mini Martina, charango i gitar elektrycznych.

Płyta otrzymała nominację do nagrody FRYDERYK w kategorii Jazzowy Album Roku 2015.

Marek Napiórkowski jest wiodącym polskim gitarzystą jazzowym i kompozytorem. Od początku swojej kariery pojawia się na szczytach polskich rankingów, a nieprzerwanie od 2012 roku, głosami czytelników Jazz Forum, wybierany jest Jazzowym Gitarzystą Roku. Doceniany przez branżę i krytykę - sześciokrotnie nominowany do prestiżowej Nagrody Muzycznej FRYDERYK w kategoriach Jazzowy Muzyk Roku oraz Jazzowy Album Roku. Laureat muzycznej nagrody „Szczoty”  przyznawanej w ramach  Offensywy  de  Luxe w Programie 3 Polskiego Radia. Nagrał ponad 150 płyt z różnymi wykonawcami. Grał m. in. z: Patem Metheny, Mino Cinelu, Marcusem Millerem, Richardem Boną, Anną Marią Jopek, Ivanem Linsem , Dhaferem Youssefem,  Angelique Kidjo, Gregoirem Maretem, Adamem Holzmanem, Sugarem Blue, Tomaszem Stańko, Hadrien Feraud , Henrykiem Miśkiewiczem, Urszulą Dudziak, Leszkiem Możdżerem , Ewą Bem, Dorotą Miśkiewicz, Klausem Doldingerem (Passport), Wojciechem Karolakiem, Januszem Muniakiem, Tomaszem Szukalskim, Krzysztofem Ścierańskim, Janem "Ptaszynem" Wróblewskim.bKoncertował m. in. w Japonii, USA, Meksyku, Brazylii, Kanadzie, Indonezji, Chinach, Rosji i większości krajów Europy.

 

Artur Lesicki ma na swym koncie współpracę z czołowymi muzykami jazzowymi: Tomaszem Szukalskim, Zbigniewem Namysłowskim, Wojciechem Karolakiem, Peterem Herbolzheimerem i Adamem Holzmanem. Współpracował  jako muzyk sesyjny z gwiazdami polskiej muzyki popularnej: m. in.: Urszulą Dudziak, Ewą Bem, Dorotą Miśkiewicz,  Krystyną Prońko,  Krzysztofem Kiljańskim, Mieczysławem Szcześniakiem. Uczestniczył w niezliczonej liczbie programów telewizyjnych (Taniec z Gwiazdami, Fabryka Gwiazd i in.) oraz jako członek orkiestry i solista w festiwalach Sopot Festiwal, Top Trendy, Festiwal Piosenki Polskiej w Opolu. Jako lider autorskiego projektu Artur Lesicki Acoustic Harmony gitarzysta nagrał dwie znakomicie przyjęte płyty: „An Unbelievable Silence” i „Stone & Ashes”. Jest autorem  cenionych edukacyjnych wydawnictw multimedialnych - szkoły gitarowej DVD „Rzemiosło i sztuka” cz. I i II oraz książki poświęconej grze akordowej „Jak oni to robią”.

Dorota Miśkiewicz muzykę ma wdrukowaną w geny. Jej ojciec, Henryk Miśkiewicz to znany saksofonista jazzowy, jej brat Michał jest perkusistą u Tomasza Stańki. Dorota rozpoczęła swoją muzyczną drogę jako uczennica w klasie skrzypiec, ale bardzo szybko zrozumiała, że jedyny instrument, jakiego potrzebuje, to jej własne struny głosowe. Ilość projektów, kolaboracji, sesji, koncertów, w jakie angażowała się przez lata swojej obecności na scenie jest niezliczona. Równie nieprzebrana jest ilość gatunków muzycznych, przez które podróżowała. Zakotwiczona w jazzie, wypływała jednak na szerokie wody eksperymentów – zarówno na te bardziej egzotyczne, jak i bliższe polskim brzegom. Współpracowała z Cesarią Evorą, Anną Maria Jopek, Nigelem Kennedym, Janem Ptaszynem Wróblewskim, legendą polskiego jazzu Włodzimierzem Nahornym. Choć może to dziwić – znalazła też czas, żeby regularnie nagrywać solowe albumy – „Dorota Miśkiewicz Goes to Heaven – Zatrzymaj się” (2002), „Pod rzęsami” (2005), „Caminho” (2008), „Ale” (2012) oraz nagrany z zespołem Kwadrofonik „Lutosławski, Tuwim. Piosenki nie tylko dla dzieci” (2013).

NIKOLA KOŁODZIEJCZYK INSTANT ENSEMBLE

Nikola Kołodziejczyk - fortepian
Maciej Szczyciński - kontrabas
Michał Bryndal - perkusja
Cyprian Baszyński - trąbka
Michał Jan Ciesielski - saksofon tenorowy i sopranowy
Jacek Namysłowski - puzon
Michał Tomaszczyk - puzon

Instant Ensemble to odpowiedź na przewidywalne i powtarzalne trasy koncertowe. Nuty do każdego koncertu tego siedmioosobowego zespołu tworzone są dosłownie na oczach widowni, komponowane w czasie rzeczywistym przez Nikolę Kołodziejczyka. Komponowany materiał muzyczny wyświetla się na ekranie, widocznym zarówno dla publiczności, jak i - co oczywiste - dla muzyków odczytujących go. Muzyka usłyszana na koncercie nigdy nie będzie powtórzona, a muzycy czytają pojawiające się co chwilę nowe fragmenty muzyczne po raz pierwszy i ostatni.Trzonem zespołu jest trio Nikoli Kołodziejczyka - Stryjo. Do zespołu dołącza czterech wybitnych instrumentalistów lokalnych. Muzyka tworzona przez Nikolę Kołodziejczyka daleka jest stylistycznie od sceny eksperymentalnej. Instant Ensemble jest próbą drastycznego przyspieszenia procesu twórczego, w którym od postawienia pierwszej nuty na kartce mijają miesiące zanim muzyka zostanie zrealizowana na żywo. W tym przypadku ten czas jest skrócony do kilku sekund.
Nikola Kołodziejczyk - pianista, kompozytor, dyrygent. Zdobywca dwóch Fryderyków — Jazzowy Debiut Roku 2015 za suitę na orkiestrę jazzową „Chord Nation” i Jazzowy Album Roku 2016 za suitę „Barok Progresywny” z udziałem instrumentów ludowych, historycznych oraz improwizatorów. Stypendysta Berklee College of Music World Scholarship Tour, zdobywca wielu nagród - m.in. na Transatlantyk Instant Composition Competition, Bielskiej Zadymce Jazzowej, Krokus Jazz Festival, Jazz Juniors i innych. Półfinalista Bosendorfer Solo Piano Competition na Montreux Jazz Festival 2007, nominowany do nagrody Koryfeusz Muzyki Polskiej 2015.

Jego muzyka była wykonywana oraz zamawiana przez: Metropole Orkest feat. Richard Bona (Holandia/Kamerun), Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia (Bart van Lier: solista), Filharmonia Wrocławska oraz Festiwal Jazztopad, Filharmonia Łódzka i festiwal Kolory Polski, Stryjo, Jazz Orchester Regensburg, Nederlands Blasers Ensemble(Holandia), Konglomerat Big Band, Amine et Hamza M'Raihi (Tunezja), Filharmonia Szczecińska, Concept Art Orchestra (Czechy), Orkiestra Opery i Filharmonii Podlaskiej, Nigel Kennedy Orchestra of Life Strings, Akademicka Orkiestra Barokowa (Katowice), Anna Hawkins (Nowa Zelandia), Michał Polcyn "Cuiaviana", Aga Kiepuszewska "Silence", Orkiestra L'Autunno, Multiplayer Ensemble, Karolina Skrzyńska, Adam Bałdych, Kid Brown, Małgorzata Hutek, Nika Lubowicz, Kuba Badach, Jana Gavacova, Big Band Małopolski. Jest autorem suit koncertowych: Chord Nation na orkiestrę jazzową, Barok Progresywny na instrumenty historyczne, ludowe i współczesne, Koncertu Brzezińskiego na maszyny do szycia, maszyny do pisania i 9 instrumentalistów oraz Instant Ensemble na komponowanie strumieniowe w czasie rzeczywistym dla 7 instrumentalistów. Jako dyrygent miał przyjemność współpracować z takimi orkiestrami jak Orkiestra Filharmonii Szczecińskiej, Orkiestra Opery i Filharmonii Podlaskiej, Orkiestra Filharmonii Koszalińskiej, Orkiestra NFM Leopoldinum (wraz z Vijay Ijer Trio), Orkiestra Filharmonii Lwowskiej. Razem z Michałem Tomaszczykiem jest twórcą Konglomerat Big Band - poświęconemu promowaniu tworzenia nowych niekomercyjnych dzieł jazzu współczesnego oraz regularnej pracy warsztatowej z wybitnymi instrumentalistami. Wraz z Michałem Bryndalem i Maciejem Szczycińskim współtworzy Stryjo — trio poświęcone improwizowanym kompozycjom: komponowaniu melodyjnych utworów w trakcie koncertów, bez zapisu nutowego, opartych wyłącznie na muzycznej komunikacji pomiędzy muzykami. Maria Schneider, zdobywczyni dwóch nagród Grammy pisze o nim: „Jestem pod głębokim wrażeniem jego muzyki. To muzyka potężna, twórcza, dopracowana do najmniejszych szczegółów, z duszą - dość niezwykła. Jego muzyczne przestrzenie są wspaniałe, a pomysły są bardzo oryginalne. Niesamowity twórca."

IREK WOJTCZAK FOLK FIVE POLISH QUINTET

Irek Wojtczak - saksofony, klarnet  basowy
Tomasz Dąbrowski – trąbka
Piotr Mania – fortepian
Adam Żuchowski - kontrabas
Jan Młynarski – perkusja

Album „Folk Five” Irka Wojtczaka jest przykładem fuzji muzyki improwizowanej i polskiej muzyki ludowej. Płytę wyróżnia staranny, świadomy wybór podejmowanych tematów, dzięki czemu polska muzyka tradycyjna jest dobrze wtopiona w nowe, współczesne opracowanie. Muzyka ta została doceniona przez czołowych amerykańskich krytyków magazynów All About Jazz i The New York City Jazz Record takich jak: Karl Ackermann, C.Michael Bailey, Budd Kopman czy Ken Waxman. Utwór z płyty Irek Wojtczak Folk Five ukazał się na samplerze dołączonym do brytyjskiego miesięcznika muzycznego The Wire (listopad 2015). 

PIOTR LEMAŃCZYK "RETROSPECTIONS"

Piotr Lemańczyk - kontrabas
Krystyna Stańko - śpiew
Maciej Sikała - saksofony
Łukasz Żyta - perkusja

Basista Piotr Lemańczyk należy do grona wybijających się muzyków na europejskiej scenie jazzowej. Często współpracuje zarówno z polskimi jak i światowymi gwiazdami jazzu. Warto tu odnotować takie nazwiska jak: Jerry Bergonzi, Seamus Blake, Walter Smith III, Dave Kikoski, Gary Novak, Zbigniew Namysłowski czy Jan Ptaszyn Wróblewski. Tym razem proponuję Państwu program oparty na najpiękniejszych utworach jazzowych, powstałych w minionych dekadach. Te warte przypomnienia melodie, zostały ciekawie zaaranżowane na kwartet bez instrumentu harmonicznego i głos. Warto odnotować, że taka formuła jest rzadko podejmowanym wyzwaniem.

JERZY MAŁEK GROOVE COLLECTIVE feat. ANDY NINVALLE

Jerzy Małek - trąbka
Andy Ninvalle - rap/dance
Robert Cichy - gitara
Dominik Kisiel - instrumenty klawiszowe
Krzysztof Pacan - gitara basowa
Sławek Koryzno - perkusja

Groove Collective Jerzego Małka z udziałem światowej gwiazdy performera Andy'ego Ninvalle to kolejna odsłona twórczości czołowego polskiego trębacza jazzowego. Projekt łączący elementy jazzu z współczesnymi bitami jest kontynuacją koncepcji stylistycznej, zaprezentowanej przez trębacza na płycie “Bop beat” z 2005 roku. Nagranie to stanowiło wyjątek stylistyczny w dyskografii artysty. Jerzy Małek idąc z duchem czasów i trendów, wyznaczanych przez takich artystów jak Herbie Hancock, Roy Hargrove, Terrence Blanchard czy Steve Coleman postanowił po raz drugi wrócic do koncepcji jazzowo-beatowej i tak powstał pomysł na stworzenie nowego materialu muzycznego.
W projekcie udział biorą wybitni artyści młodego pokolenia. Począwszy od Sławka Koryzno i Dominika Kisiela, którzy współtworzą także akustyczny projekt trębacza przez jednego z najbardziej wziętych basistów Krzysztofa Pacana, który współpracował z gwiazdami polskiej muzyki pop: Kayah, Anią Wyszkoni czy Roberta Cichego, współtwórcę projektu “June”. Specjalnym gościem projektu jest performer, raper, tancerz Andy Ninvalle, z którym pierwszy raz Jerzy Małek współpracował, będąc członkiem zespołu Michala Urbaniaka. Tak powstała idea połączenia stylu gry trębacza z frazowaniem rapera.